Do pobrania wniosek o spotkanie w sprawie IPET
Z napływających do nas sygnałów wynika, że nadal rodzice uczniów niepełnosprawnych mają problem z udziałem w tworzeniu Indywidualnych Programow Edukacyjno-Terapeutycznych. Najczęściej szkoły i przedszkola przygotowują je we własnym zakresie, nie informując rodziców o terminie zebrań Zespołów. W efekcie rodzic dostaje do podpisu Program, do którego ma mniejsze lub większe zastrzenia. Pisze więc uwagi, dyrektor placówki określa swoje stanowisko, albo nie reaguje, czas płynie, a dziecko niepełnosprawne pozostaje bez wsparcia…
Tymczasem można byłoby uniknąć wielu nieporozumień, gdyby rodzice realnie uczestniczyli w tworzeniu Programu. Należy pamiętać, że prawo umożliwia także uczestnictwo w spotkaniach Zespołu specjalistów: lekarza, pedagoga, psychologa, logopedy – zaproszonych przez rodziców.
Warto więc razem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub z początkiem roku szkolnego złożyć w szkole pisemny wniosek o spotkanie w sprawie IPET