• O PROJEKCIE
  • DORADZTWO
    • INFORMATOR DLA RODZICÓW
    • WZORY PISM
  • MONITORING
    • RAPORTY
    • ORZECZENIA SĄDÓW
    • KORESPONDENCJA Z MEN
    • EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA NA ŚWIECIE
  • RZECZNICTWO
  • PRAWO OŚWIATOWE
  • KONTAKT
facebook
  • O PROJEKCIE
  • DORADZTWO
    • INFORMATOR DLA RODZICÓW
    • WZORY PISM
  • MONITORING
    • RAPORTY
    • ORZECZENIA SĄDÓW
    • KORESPONDENCJA Z MEN
    • EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA NA ŚWIECIE
  • RZECZNICTWO
  • PRAWO OŚWIATOWE
  • KONTAKT

sprawdzian szóstoklasisty

Dwie głowy na sprawdzianie szóstoklasisty

14 Kwi 2014
Comment are off
admin
sprawdzian szóstoklasisty, Zespół Aspergera

Rzecznik Uczniów Niepełnosprawnych Aleksandra Braun zwróciła się na wniosek rodziców do Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z zapytaniem, jak będą oceniane sprawdziany uczniów z Zespołem Aspergera, którzy mogli nie zrozumieć tematu opowiadania.

Zadanie z tegorocznego sprawdzianu: Co dwie głowy, to nie jedna. Napisz opowiadanie, którego bohaterowie wspólnie znajdują rozwiązanie jakiegoś problemu wywołało wśród uczniów, rodziców oraz terapeutów wiele dyskusji. Osoby ze spektrum autyzmu mają bowiem problemy komunikacją,  zrozumieniem przenośni i porównań, używają bardzo dosłownego, niekiedy sztywnego języka. W związku z samą istotą zaburzenia, jaką jest Zespół Aspergera czy autyzm, prawdopodobne wydaje się potraktowanie tematu dosłownie i w efekcie napisanie tekstu o korzyściach posiadania dwóch głów.
Wiemy, że takie pytanie zadawali Centralnej Komisji Egzaminacyjnej sami rodzice. Ponieważ odpowiedzi pracowników Komisji skierowane do Rzecznika i do rodziców różnią się, będziemy dążyli do uzyskania jednoznacznego stanowiska w tej sprawie.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

Related

Następna strona:
Informator dla rodziców

Poprzednia strona:

Spis treści

Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Ukrytymi Niepełnosprawnościami im. Hansa Aspergera NIE-GRZECZNE DZIECI

Wspierają nas:

Fundacja im. Stefana Batorego

2014-2016
EEA Grants - Norway Grants

2014-2016
Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży

Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Ukrytymi Niepełnosprawnościami im. Hansa Aspergera NIE-GRZECZNE DZIECI
EEA Grants - Norway Grants
Fundacja im. Stefana Batorego
Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży