• O PROJEKCIE
  • DORADZTWO
    • INFORMATOR DLA RODZICÓW
    • WZORY PISM
  • MONITORING
    • RAPORTY
    • ORZECZENIA SĄDÓW
    • KORESPONDENCJA Z MEN
    • EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA NA ŚWIECIE
  • RZECZNICTWO
  • PRAWO OŚWIATOWE
  • KONTAKT
facebook
  • O PROJEKCIE
  • DORADZTWO
    • INFORMATOR DLA RODZICÓW
    • WZORY PISM
  • MONITORING
    • RAPORTY
    • ORZECZENIA SĄDÓW
    • KORESPONDENCJA Z MEN
    • EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA NA ŚWIECIE
  • RZECZNICTWO
  • PRAWO OŚWIATOWE
  • KONTAKT

Wpis

Każde dziecko zasługuje na dobrą edukację

08 Kwi 2016
Comment are off
agnieszka
Aleksandra Braun, finansowanie oświaty, kształcenie specjalne, Minister Edukacji Narodowej, orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, uczeń niepełnosprawny

IMG_2071[1](1)Edukacja włączająca wymaga zmiany ze strony dorosłych uczestników procesu kształcenia. Tym jednym zdanie dr Justyny Leszki możemy podsumować debatę „Przyszłość edukacji włączającej w Polsce”.

Spotkanie otworzył dr Paweł Kubicki ze Szkoły Głównej Handlowej, który przedstawił najważniejsze dane liczbowe dotyczące uczniów z niepełnosprawnościami i omówił ich ścieżki edukacyjne. Ilona Rzemieniuk opowiedziała o różnych modelach edukacji włączającej na przykładzie Holandii, Austrii i Szwecji.

Anna Florek z Fundacji Czas Dzieciństwa opowiadała o edukacji przedszkolnej, Agnieszka Niedźwiedzka zaprezentowała największe bariery w edukacji włączającej na podstawie zgłoszeń do naszego punktu konsultacyjnego. Wystąpienie dr Justyny Leszki poświęcone było głównie roli dorosłych uczestników procesu edukacji dziecka z zaburzeniami rozwojowymi.

IMG_2074[1]W debacie udział wzięli terapeuci, przedstawiciele kuratoriów oświaty, ośrodków doskonalenia nauczycieli, szkół, uczelni wyższych oraz rodzice i nauczyciele. Każdy głos był ważny i tak na prawdę każda wypowiedź miała na celu jedno: dobrą edukację dziecka z niepełnosprawnością. Rozmawialiśmy o dostosowaniu treści podstawy programowej, metodyce nauczania (świetny przykład dr Joanny Ławickiej z rozrysowaniem wiersza), nastawieniu zdrowych dzieci i ich rodziców do niepełnosprawnego rówieśnika oraz o współpracy rodziców ze szkołą. Zarówno nauczyciele praktycy, wykładowcy akademiccy oraz rodzice podkreślali brak przygotowania nauczycieli do pracy z uczniami z niepełnosprawnością. Ten wątek był chyba poruszany najczęściej, bo powtarzając już cytowaną dr Justynę Leszkę: edukacja to nie wojna, a szkoła to nie front.

Bardzo dziękujemy wszystkim za przybycie i czynne uczestnictwo, a pracowni Duży Pokój za gościnę.

Pełny zapis debaty jest dostępny na kanale youtube, poniżej prezentacje prelegentów.

Paweł Kubicki: ścieżki edukacji niepełnosprawnych

Justyna Leszka: dziecko z zaburzenia w szkole masowej

Agnieszka Niedźwiedzka: bariery edukacji włączającej

Ilona Rzemieniuk: Edukacja włączająca w Europie

Anna Florek: Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

Related

Następna strona:
Informator dla rodziców

Poprzednia strona:

Spis treści

Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Ukrytymi Niepełnosprawnościami im. Hansa Aspergera NIE-GRZECZNE DZIECI

Wspierają nas:

Fundacja im. Stefana Batorego

2014-2016
EEA Grants - Norway Grants

2014-2016
Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży

Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Ukrytymi Niepełnosprawnościami im. Hansa Aspergera NIE-GRZECZNE DZIECI
EEA Grants - Norway Grants
Fundacja im. Stefana Batorego
Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży