• O PROJEKCIE
  • DORADZTWO
    • INFORMATOR DLA RODZICÓW
    • WZORY PISM
  • MONITORING
    • RAPORTY
    • ORZECZENIA SĄDÓW
    • KORESPONDENCJA Z MEN
    • EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA NA ŚWIECIE
  • RZECZNICTWO
  • PRAWO OŚWIATOWE
  • KONTAKT
facebook
  • O PROJEKCIE
  • DORADZTWO
    • INFORMATOR DLA RODZICÓW
    • WZORY PISM
  • MONITORING
    • RAPORTY
    • ORZECZENIA SĄDÓW
    • KORESPONDENCJA Z MEN
    • EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA NA ŚWIECIE
  • RZECZNICTWO
  • PRAWO OŚWIATOWE
  • KONTAKT

WAŻNA ZMIANA W PRZEPISACH

Kształcenie dzieci niepełnosprawnych – odpowiedzi do nowego rozporządzenia

27 Sie 2015
Comment are off
agnieszka
kształcenie specjalne, nauczyciel wspomagający, orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, samorząd, uczeń niepełnosprawny

dziecko niepełnosprawne w szkoleW związku z nowym rozporządzeniem w sprawie organizowania warunków kształcenia, opieki i wychowania dla dzieci niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, odpowiadamy na te najczęściej zadawane nam pytania.

 

1. Czy moje dziecko z autyzmem/ Zespołem Aspergera dostanie „z automatu” w styczniu 2016 nauczyciela wspomagającego?
Nie wiadomo. Rozporządzenie mówi, że dodatkowe osoby zatrudnia się cytat: z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.

2. Czy od stycznia będzie można zatrudnić dodatkowego nauczyciela wspomagającego/ pomoc nauczyciela/ asystenta nauczyciela w klasie integracyjnej?
Nie. Nowe przepisy umożliwiają zatrudnianie wspomnianych osób tylko w klasach i grupach ogólnodostępnych.

3. Czy dodatkowa osoba, zatrudniona od stycznia 2016 r. będzie pomagała tylko mojemu dziecku i towarzyszyła mu przez wszystkie lekcje?
Nie wiadomo. Zadania, czas pracy i zakres obowiązków takiej osoby będzie ustalał dyrektor szkoły/ przedszkola.

4. Czy mogę się starać o osobę wspomagającą jeżeli moje dziecko ma niepełnosprawność ruchową?
Oczywiście. Jednak organ prowadzący musi wyrazić na to zgodę.

5. Czy wystarczy jedno dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, aby stworzyć klasę integracyjną?
Tak. Organ prowadzący szkołę musi na to wyrazić zgodę.

6. Czy szkoła musi mnie poinformować, kiedy będzie zbierał się zespół opracowujący IPET?
Tak, rodzic ma prawo brać udział w posiedzeniu tego zespołu

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

Related

Następna strona:
Informator dla rodziców

Poprzednia strona:

Spis treści

Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Ukrytymi Niepełnosprawnościami im. Hansa Aspergera NIE-GRZECZNE DZIECI

Wspierają nas:

Fundacja im. Stefana Batorego

2014-2016
EEA Grants - Norway Grants

2014-2016
Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży

Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Ukrytymi Niepełnosprawnościami im. Hansa Aspergera NIE-GRZECZNE DZIECI
EEA Grants - Norway Grants
Fundacja im. Stefana Batorego
Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży