• O PROJEKCIE
  • DORADZTWO
    • INFORMATOR DLA RODZICÓW
    • WZORY PISM
  • MONITORING
    • RAPORTY
    • ORZECZENIA SĄDÓW
    • KORESPONDENCJA Z MEN
    • EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA NA ŚWIECIE
  • RZECZNICTWO
  • PRAWO OŚWIATOWE
  • KONTAKT
facebook
  • O PROJEKCIE
  • DORADZTWO
    • INFORMATOR DLA RODZICÓW
    • WZORY PISM
  • MONITORING
    • RAPORTY
    • ORZECZENIA SĄDÓW
    • KORESPONDENCJA Z MEN
    • EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA NA ŚWIECIE
  • RZECZNICTWO
  • PRAWO OŚWIATOWE
  • KONTAKT

podwójne orzecznictwo

Orzeczenie o niepełnosprawności a opinia lub orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej

28 Sty 2014
Comment are off
admin
orzeczenie o niepełnosprawności, wczesne wspomaganie rozwoju, wyrok NSA

Wyrok NSA z 1 września 2010 r., I OSK 892/10

Nie funkcjonuje definicja osoby niepełnosprawnej w rozumieniu przepisów prawa oświatowego, zatem zespoły wydające opinie dotyczące potrzeby wczesnego wspomagania rozwoju dziecka obowiązane są uwzględniać fakt posiadania przez dziecko orzeczenia o niepełnosprawności wydanego w trybie przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Wyrok WSA w Szczecinie z 17 lutego 2010 r., II SA/Sz 1180/2009

System oświaty przewiduje różne formy wsparcia dla dzieci i młodzieży obejmujące także możliwość korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej, które realizowane są nie tylko w ramach placówek oświatowych (w przedszkolach), lecz także w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. W zaskarżonej opinii zespół orzekający uznał, że adekwatne i celowe będzie korzystanie przez dziecko z nieodpłatnie świadczonych na terenie Centrum Psychologiczno-Pedagogicznego zajęć terapii sensoryczno-motorycznej i zajęć logopedycznych, a przez opiekunów dziecka z konsultacji psychologiczno-pedagogicznej. Pomimo niepełnosprawności dziecka i współistniejących z nią zaburzeń, takich jak zaburzenia psychoruchowe, rozwoju mowy i języka oraz ekspresji mowy, poradnia może uznać, iż nie zachodzi potrzeba objęcia dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka, lecz uzasadnione jest objęcie dziecka innym wsparciem zespołu wczesnego wspomagania.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook

Related

Następna strona:
Informator dla rodziców

Poprzednia strona:

Spis treści

Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Ukrytymi Niepełnosprawnościami im. Hansa Aspergera NIE-GRZECZNE DZIECI

Wspierają nas:

Fundacja im. Stefana Batorego

2014-2016
EEA Grants - Norway Grants

2014-2016
Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży

Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z Ukrytymi Niepełnosprawnościami im. Hansa Aspergera NIE-GRZECZNE DZIECI
EEA Grants - Norway Grants
Fundacja im. Stefana Batorego
Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży